Posts

Showing posts from April, 2012

Happy Post :D

Image
Bismillahirrahmanirrahim...

Dalam kehidupan yang penuh ujian, Allah Yang Maha Sempurna tetap selitkan kemanisan dalam hidup kita. Mungkin kadangkala kita tak nampak, tapi andai kita cuba selusuri nikmat yang Allah berikan, nescaya kita akan merasa betapa tidak terhitung pemberiannya..Sekalipun perkara itu tidak kita sukai, tetapi yakinlah tetap ada kebaikannya untuk kita.. :)

Hari ni, ada banyak perkara yang buat saya rasa gembira. Antaranya:-
Saya bertemu dan belajar sesuatu yang penting melalui insan2 sekeliling pekerjaan saya. Dato' Norrizan said this morning "Tak perlu salahkan orang dulu-dulu as we are moving forward. Kalau tak, tak bergeraklah kita". This is so true and needed in our daily life. Yes, we did mistake, admit it, correct it and move forward. Kalau berdosa, mohonlah ampun pada Allah dan teruskanlah perjalanan kehidupan kita dengan lebih baik, InsyaAllah... :) Dua orang sahabat saya disahkn mengandung. Soooo happy on their behalf.. Alhamdulillah, semoga s…

Kitakah isteri yang dicari?

Image
Alhamdulillah, perkongsian dari saudari Nurul Adni, http://sisi-kehidupan.blogspot.com/2010/11/kitakah-isteri-yang-dicari.html 
Dari pengalaman hidup melihat sikap dan karakter lelaki yang berada di sekeliling, maka insan yang bernama perempuan sering memerhati dan akhirnya mempelajari apakah ciri-ciri yang baik pada seorang suami.
Bukan lelaki sahaja yang bisa tidak tentu arah bila melihat perempuan solehah idamannya, bahkan yang bernama perempuan itu juga bisa bergetar hatinya melihat lelaki yang soleh. Hingga tersemat di sudut hatinya, berdoa dan meminta pada ALLAH agar dipilih oleh lelaki soleh itu..
Betul tak saudara-saudara perempuanku… :P
[Ya, bukan semua.. sebahagian perempuan tidak terusik hati pun dengan kebaikan dan kesolehan lelaki…]
Idealnya, semua yang memiliki hati perempuan inginkan bakal suami yang baik, bertanggungjawab, peramah, penyayang, beriman, beramal soleh, berilmu…
Ada yang inginkan yang kaya dan hensem..yang penuh sifat kelelakian.
Ada yang inginka…

Selamat ulangtahun kekasih.. :)

Hmm..inilah luahan rasa hati pada hari ulangtahun kita yang ke-3, sudah ditulis di atas selembar kertas tetapi masih belum diberi kepada yang tersayang.. ;p nantilah kot, tunggu masa yang lebih sesuai.. (Owh, kami tak raikan sangat tarikh2 ini, kadang2 saja..lately suami sgt sibuk, ciuman di pagi hari bila saya mengingatkan, memadailah untuk tahun ini..Allah sedang mengajar saya erti sabar dan qanaah.. :))

4 MY LOVE

Abang,
3 tahun kita melayari bahtera rumahtangga bersama
Ku rasa masih jauh dari menjadi seorang pendamping & isteri solehah
Maaf jua ku pinta, kerana redha Allah terletak pada redhamu
Doakanlah..diriku layak menjadi bidadari penemanmu di syurga

Ku mahu kau tahu...
Hadirmu menenangkan
Senyummu membahagiakan
Tawamu menghiburkan
Guraumu menghilangkan sendu
Belaimu penawar dukaku

Doaku...
Semoga kau menjadi pemimipin bertakwa
Diriku menjadi isteri solehah yang setia
Anak-anak menjadi penawar kita
Dunia dan akhirat

Semoga cinta Allah menghubungkan hati kita
Kerana tanpa cintaNya dalam jiwa
Hi…

Suami isteri II

Image
Bismillahirrahmanirrahim...

" Sesiapa yang Allah mahukan dirinya berada dalam kebaikan, diujinya dia itu dengan kesusahan" - Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim.
Lately, entry blog ni macam sedih-sedih je..hehe..bukan tiada perkara yang menggembirakan..Banyak sebenarnya, tapi entah kenapa suka tulis masa tengah sedih sebab cara tu macam pujuk diri sendiri juga.. :)

Kami suami isteri masih dalam ujian Allah (susah senang adalah ujian jua), tapi sekarang mungkin lebih kepada ujian kesusahan...Semoga Allah mengiringkan kesabaran dan kekuatan yang banyak kepada kami untuk terpilih menjadi hambaNya yang soleh dan bertakwa dalam apa juga keadaan. Kerana tanpa ingatan padaNya, tanpa iman kepada Allah serta 5 perkara wajib, bagaimana kami dapat merasa bahagia dan tenang di dunia yang fana ini...

Di waktu senang, suamiku tidak pernah berkira..diberikan apa yang diminta..Di waktu susah juga begitu sebenarnya. Bila kebimbangan diluahkan, cuma pesannya kurangkan shopping..itu saja :) Kadang…