Posts

Showing posts from January, 2011

Ammar dan Ayah

Alhamdulillah, syukur pada Allah kerana kurniakan ibu ammar dan ayah dalam hidup ni...Jodoh dari Allah, ayah adalah yang terbaik buat ibu... :) terima kasih abang coz u complete me :D

Scene 1 - Ibu dukung ammar masuk bilik nak tidurkan dia, sebelah tangan lagi pegang hp yang ada benda gantung yang ada bunyi loceng..
Ayah: Sayang pakai gelang kaki ke?
Ibu: Xdela, ni bunyi loceng kat hp ni..
Ayah: ooo...
Ibu: Kalau pakai gelang kaki kenapa, abang?
Ayah: Macam kucing..hehe..
Ibu: hahaha...

Scene 2
Dalam kereta yang sunyi..tetiba..
Ayah: Apa yang sayang harapkan dari abang?
Ibu: Hmm...(tetiba je abang ni..huhu..nak menguji kot..fikir jap..)hmm...saya harap abang boleh bahagiakan saya dunia akhirat..
Ayah: ok..kalau camtu, kene la jadi org yang soleh dan bertakwa kan..
Ibu: :)
Senyap lagi...
Ibu: Abang, dah lama kita tak gi shopping kan..jom g shopping nanti..hehe..
Ayah: Tu ke yang buat sayang bahagia?
Ibu: Huhuhuhu...

Scene 3
Ibu: Abang, saya dah gemuk ek?huhu..
Ayah: Takla, cam biasa je..
Ibu: Oooo...ek?ab…

My Second Baby

As at now, my second baby dah 16 weeks im my womb..alhamdulillah, rezeki dari Allah..tp sgt takut juga, takut2 gagal laksanakan amanah yang Allah beri ini...

Pregnant kali ni, ibu jarang muntah.Setakat ni baru 3 kali. Tapi, sangat kerap rasa loya dan pening kepala..huhuhu...anak ibu ni suka memendam kot, xmo keluarkan..huhuhu...xpelah, ujian dari Allah buat ibu. Ujian untuk menghapuskan dosa, insyaAllah..cuma ibu selalu doa Allah beri kekuatan kepada ibu untuk hadapi apa jua ujian dari-Nya..aminn..

Tadi, waktu rehat ibu rasa ngantuk sangat...dari kul 12 sebenarnye rasa mengantuk..isk2..masa rehat tadi, ibu uri masa tido jap kat surau..alhamdulillah, bestnye tido..tp ibu rasa cam anak ibu ni gerak2 la kat dalam perut..dengar bunyi dari dalam perut..seronok je rasa, cam ada org lak teman ibu tido..thanks sayang.. :)

Karenah Ammar

Bismillah...

:) senyum dulu

Ibu nak rakamkan karenah ammar kat sini..takut ibu lupa, sayang..kalau boleh, ibu nak ingat semua saat manis kita bersama..(tetiba teringat lagu ana rafali, tolong ingatkan aku...lalala) :D

Anak ibu ni dah setahun sebulan..dah macam2 ragam ye..kadang2 wat ibu geram, tapi biasanya buat ibu rasa nak ketawa je..hehe..ammar selalu wat ibu sakit kepala, tapi selalu jugak hilangkan sakit kepala ibu..hehe..baru faham bila org selalu cakap anak ni la racun dan penawar.. :)

Ammar sangat suka mengusik...suka sangat dia kalau dapat buat orang ketawa...ammar suka nak main2 gigit org, dekatkan mulut kat org n tiup sampai bunyi2...hehehe..geli la ibu n ayah sayang...ammar suka sangat bila dapat perhatian org n akan ulang2 perbuatan tu sambil ketawa2..hihi..ontohnya bila kepala dia terhantuk, mesti la ibu risau n cakap "alalala...cian anak ibu ni..sakit ye..xpe2, ammar kuat kan" sambil gosok2 kepala dia..pastu dia gelak2, n sengaja hantukkan lagi kepala dia..hahaha.…

Trip to Jelebu

Sabtu lepas, kitorang ramai2 ke Jelebu, tgk baby baru acik farisah n nabil, adik nurin alia..baik je baby, comel cam muka ayah dia :) kami doakan adik alia jadi anak solehah, penguat ummi dan ayahnya :)

Sblm tu, sempat singgah jalan2 kat Muzium Adat N.9. Banyak jugak pameran yang menarik..ttg adat2 org melayu. tgk video adat lenggang perut, cam ngeri je..huhu...sib baik la tak yah buat..ammar la yang paling seronok..hehe..dapat jln2, ramai je yang sudi pimpin dia..hehe...alhamdulillah, x meragam anak ibu ni kan..yang paling kelakar, bila temukan ammar n damia..haha..beria sungguh damia marah2 ammar, ammar boleh sengih2 je..lagi nak diusik si damia tu..hehe..anak ibu ni mmg ikut perangai ayah la, kuat mengusik..

Pastu, siggah umah acik talha jap, makan2 kuih, sembang2 sikit..(ammar pi tawaf satu umah dengan acik dia..isk2, mmg tak reti duk diam) pastu, bertolak gi umah kak farisah. Singgah dulu makan nasi ayam kat kedai mak kak farisah, singgah masjid solat, then gi tgk baby yang comel :…