Ammar is two

Esok birthday Ammar yang ke-2. Kalau ikut kalendar Hijrah, ammar dah masuk 2 tahun sehari sebelum Aidiladha. Tapi masa tu ayah kerja. Tak jadi la nenek nak sambut birthday ammar kat Sungai Buloh. Tapi ammar really had a great fun masa raya haji, walaupun dicelahi juga ragam dia.huhu..ada ke patut xmo pakai baju, pakai diapers n songkok je..isk2..tapi xde gambar la, ibu x larat pening-pening lalat hari tu..hehe..

Ammar anak yang soleh (itu yang selalu kami sebut2 dan doakan). Dia sayang sangat adik dia..suka sangat cium2 adik, main2 dengan adik..kadang2 ganas jugak main dengan adik..yela, dia mungkin tak faham lagi adik masih kecil. Kadang-kadang kalau adik terbangun malam n ibu tak sedar2(kes rasa macam adik nangis dalam mimpi..hukhuk), ammar yang akan pujuk adik dulu..bila ibu sedar tgk ammar tgh tepuk2 adik..pastu cakap 'susu'..owh ammar, terharunya ibu..ibu doakan ammar sentiasa jadi anak dan abang yang penyayang..Kadang2 bila adik nangis, ammar yang akan meluru dulu, pujuk2 adik n offer bagi susu sambil selak baju..hehehe..ammar takde susu la sayang. :D

Ammar suka pakai songkok, songkok ayah pun dia x kisah..ammar suka tengok azan TV9. Dari situ, dia belajar berwudhuk atau 'anas' dalam bahasa dia..bila masuk bilik air je nak anas..hehe..bila orang solat, dia pun nak solat juga.kene bentangkan sejadah untuk dia juga..ammar pandai berdoa dan aminkan doa juga, alhamdulillah..ibu dan ayah selalu doakan ammar dan adik2 jadi anak soleh solehah yang akan mendoakan kami kelak..

Kadang2 ammar pun buat ibu ayah geram jugak..huhu..esp time meragam-x-tau-nak-apa..huhu..tp biasanya sebab ngantuk je..isk2..kadang2 ibu rasa macam asyik nampak salah ammar je..maafkan ibu ye nak bila kadang2 ibu jadi monster..Ibu nak kawal dan selalu berdoa pada Allah supaya diberikan kesabaran dan kekuatan dalam mendidik anak2 ibu, amanah dari Allah..semoga ibu boleh lulus dalam ujian Allah..

Dalam hati yang paling dalam, ibu berdoa dan berharap kita sekeluarga dapat berkumpul di dalam syurga nanti..Ammar jadi anak yang soleh ye sayang..Ibu dan ayah sayang ammar zafran :) dan ammar kene ingat lagu ni selalu ye:-

"Satu satu saya sayang Allah
Dua dua sayang Rasulullah
Tiga tiga sayang ibu ayah
1 2 3 sayang semuanya"

Love,
Ummu Ammar (",)

Comments

Popular posts from this blog

Kelahiran anakanda ke-2, Muhammad Amirul bin Rahman :)

28 tahun bernafas di bumi Tuhan...

Kelahiran Anakanda ketiga, Nur Amna Aisyah