Kesilapan..bukan penghalang jalan taqwa...

Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam, Tuhan Yang Maha Sempurna..Selawat dan salam buat junjungan mulia nabi Muhammad saw..

Dalam kehidupan ini, dengan izin Allah, kita membuat pelbagai pilihan hidup..Beruntunglah bagi mereka yang membuat pilihan yang bijak dengan berpandukan hidayah dariNya..dan mereka yang tersilap membuat percaturan, Allah Yang Maha Baik tidak pernah sekalipun meninggalkan kita kerana pilihan itu..Allah itu lebih dekat dari urat leher kita sendiri, cuma perlulah kita berusaha menghubungkan hati kita denganNya, itu pesan guruku...

Apa yang telah berlaku, tiada siapa yang dapat mengubahnya. Andai kita tertimpa musibah hasil pilihan buruk kita pada masa lalu, berusahalah untuk terus positif. Pandanglah pelajaran yang Allah selitkan di sebalik semua yang berlaku..Bertaubat, bertawakal, serahkan seluruh jiwa raga padaNya Yang Maha Sempurna dan teruskan kehidupan dengan berusaha meningkatkan ketaqwaan dan berhati-hati. Bukankah jalan taqwa itu seperti berjalan di jalan yang penuh duri lalu menuntut kita sentiasa berhati-hati?

Lapangkanlah dada kita dengan pergantungan pada Allah..dengan berusaha sebaik mungkin mentadbir hiduup atas takdir yang telah Allah tetapkan untuk kita..Hidup kita hanya sebuah perjalanan..dunia ini hanya sementara..

Yakin pada janjiNya :)



Nasihat ini adalah buat diriku, hamba Allah yang khilaf dan mengharap rahmat dan kasih sayangNya...

Comments

Popular posts from this blog

Kelahiran anakanda ke-2, Muhammad Amirul bin Rahman :)

28 tahun bernafas di bumi Tuhan...