Sedikit Ujian Sejuta Rahmat Tuhan

Bismillahirrahmanirrahim..

"Sungguh benar, andai kita redha terhadap ujian yang Allah berikan kepada kita, Allah akan beri ganti yang lebih baik dari itu"

Beberapa tahun lalu, saya  punya seorang sahabat yang pernah berkata dia tidak pernah besedih andai kehilangan sesuatu kerana dia yakin Allah akan ganti dengan yang lebih baik. Saat mendengar itu, saya terkesima..kerana saya sering merasa sedih atas kehilangan sesuatu...

Masa berlalu..kehidupan saya dalam tanganNya, Tuhan Yang Maha Baik..susah senang ujian dariNya saya lalui, sambil berusaha belajar dari setiap yang berlaku...ujian kehilangan kadangkala menjengah, dan saya usaha bersabar, redha dan mengharapkan bantuan dari Allah..Alhamdulillah, saya makin mengerti dan dapat rasakan apa yang sahabat saya ungkapkan suatu waktu dulu.. :) Terima kasih, sahabat..

Andai dapat saya kongsikan, baru-baru ini pengasuh anak saya menghilangkan diri..saya juga kehilangan telefon saya..Hmm..bila berdepan situasi ini, saya merasa sedikit tekanan..namun, saya tetap berdoa semoga Allah ampunkan dosa2 saya, dan beri ganti yang lebih baik..

Allah amat cepat mengabulkan doa, saya dapat (beli) telefon yang lebih baik, yang saya harap dapat membawa saya lebih dekat kepada rahmat dan cinta Allah.. Allah juga temukan kami dengan pengasuh yang lebih baik..yang kami doakan dapat mendidik anak-anak kami menjadi insan yang soleh dan bertakwa..

Syukur padaMu ya Allah..terima kasih atas setiap jalan keluar yang Engkau berikan, setiap ilham yang Engkau titipkan..sungguh semua nikmat dari makhluk-Mu, hakikatnya dariMu jua..

Ad-Dhuhaa (93/11) : Dan terhadap nikmat TuhanMu maka hendaklah kamu menyebut-nyebutnya (dengan bersyukur)


Alhamdulillah :)




Comments

Popular posts from this blog

Kelahiran anakanda ke-2, Muhammad Amirul bin Rahman :)

28 tahun bernafas di bumi Tuhan...