Friday, December 2, 2011

Keadilan di dunia?

Ni entry kecewa sikit je..hihi..

Kadangkala, memang sukar mencari keadilan di dunia ini. Sebab itulah adanya akhirat di mana Allah yang Maha Adil akan mengadili semuanya kan..

Kalau kita rasa dizalimi, mana yang lebih baik? Hukum qisas membolehkan kita membalas semula seadilnya, tetapi memaafkan itu lebih baik. :) Contohnya bila ammar gigit ayah, ayah balas balik gigit ammar sbb ayah kata tu dibolehkan dalam hukum qisas..tapi ammar tak balas balik bila ayah gigit, memaafkan itu lebih baik kan ammar sayang...hehe..

Ye, ibu nak jadi pemaaf macam ammar la..(hehe..ayah pun baik juga..)

Note: Rasa sedikit kecewa ini tidaklah seserius kesalahan dalam hukuman qisas..hihi..cuma terasa di hati..maafkanlah, Cimas :)

No comments: