Ramadhan bakal pergi...

Bismillahirrahmanirrahim...

26 Ramadhan...
Sebentar saja lagi Ramadhan bakal pergi..
Entah kenapa, terasa gagal dalam ujian..
Di sekolah Ramadhan ini...

Akhlak diri masih tidak sempurna
Banyak cacat celanya..
Amalan di bulan mulia..
Masih sangat kurang..

Dosa dan pahala..
bercampur juga kadangkala..
Sebaknya...Sedihnya...

Ya Allah, takut sekali aku menjadi hambaMu yang celaka..
Jika Ramadhan berlalu tanpa pengampunanmu..
Dengan itu ya Allah, aku mohon sepenuh hati..
Maafkanlah daku, hambaMu yang banyak berdosa..
Maafkanlah suamiku, kedua orang tua kami, kaum keluarga,
Sahabat handai dan seluruh muslimin muslimat...

Maafkanlah daku wahai Tuhanku Yang Maha Agung..
Janganlah Kau biarkan aku tenggelam dalam dosa ini..
Pimpinlah aku, tariklah aku ke jalan yang Engkau Redhai..

Diberi cuti olehMu di penghujung Ramadhan ini..
Adakah tanda kemurkaanmu padaku ya Allah?
Atau hadiah kasih sayangMu ya Allah..
Sangka baikku..kerana Engkaulah Yang Maha Baik..

Bantulah aku ya Allah..
Dalam mujahadatunnafs ini..
Berikanlah kekuatan kepada kami..
Sebelum syaitan kembali setelah Ramadhan ini pergi...

Janganlah Engkau biarkan aku..
Kerana tidak mampu aku hidup bahagia tanpa kasih sayangMu..
Tidak mampu aku tenang tanpa rahmatMu wahai Tuhanku..

Comments

Popular posts from this blog

Kelahiran anakanda ke-2, Muhammad Amirul bin Rahman :)

28 tahun bernafas di bumi Tuhan...